• Kategorie
  • Szukaj
  • Smary i penetratory

Czy smar i penetrant to ten sam produkt? Nie do końca. Możemy śmiało stwierdzić, że produkt określany mianem penetratora oprócz funkcji, do której został stworzony, czyli ma nam pomóc w odkręceniu np. zardzewiałych, zapieczonych śrub, ma również delikatne właściwości smarujące. Z kolei smar nie pomoże nam w odkręcaniu zapieczonych śrub, za to ogólnie rzecz biorąc, jest niezbędny aby zmniejszyć tarcie między dwoma powierzchniami współpracujących ze sobą elementów i części.

Penetrator smarujący, odrdzewiacz - do czego służy?

Jest to preparat wielozadaniowy niezbędny dla profesjonalistów w działach utrzymania ruchu, jaki i również w warsztatach, garażach, samochodach, domach, działkach. Korzenie pierwszego środka penetrującego na świecie WD40 sięgają przemysłu rakietowego, gdzie w 1953 roku w USA został on opracowany do ochrony zewnętrznej powłoki rakiety Atlas przed rdzą i korozją. Obecnie na rynku mamy bardzo wiele tego typu preparatów produkowanych przez wiele renomowanych firm. W naszym sklepie znajdziesz penetratory smarujące sprawdzone i docenione przez profesjonalistów.

Penetrator smarujący, odrdzewiacz - zasada działania.

Głównym składnikiem tego typ preparatu jest nielotny, lepki olej o długotrwałym działaniu, który wnika w szczeliny i pozostaje na powierzchni, zapewnia poślizg i smarowanie, wypiera wodę i chroni przed wilgocią. Żeby jednak dostarczyć ten lepki olej do szczelin i zakamarków musi on być w czymś rozcieńczony. Do rozcieńczenia stosuje się lotny węglowodór aby otrzymać produkt w postaci cieczy o bardzo małej lepkości, która z kolei może być używana w aerozolach do spryskiwania i w ten sposób może penetrować szczeliny mechanizmów, gwintów itp. Następnie lotny węglowodór odparowuje ze spryskanej powierzchni, szczelin do których się dostał i pozostaje nam sam olej.

Kto nie smaruje nie jedzie - do czego służy smar.

Smar to preparat chemiczny którego najważniejszym zadaniem jest zmniejszenie tarcia pomiędzy stykającymi się ze sobą powierzchniami. W zasadzie smar tworzy warstwę pomiędzy powierzchniami tak, aby nie stykały się one ze sobą. W zależności od przeznaczenia samy mogą mieć konsystencję stałą, płynną, półpłynną, a czasami nawet gazową. Mogą wnikać w głąb smarowanej powierzchni, lub pozostawać na jej powierzchni nie spływając z niej.

Rodzaje smarów technicznych.

Ze względu na zastosowanie na rynku występuje cała masa smarów technicznych. W naszym sklepie przygotowaliśmy dla Was te rodzaje, które najczęściej wykorzystywane są w motoryzacji, warsztacie, garażu, domu, na działce. Z tych najbardziej znanych i najczęściej stosowanych możemy wymienić: smar litowy, smar miedziowy, smar grafitowy, smar silikonowy, smar molibdenowy, smar bentonitowy, smar ceramiczny, smar maszynowy- towot, smar teflonowy, smar biały, smar do roweru, do łańcuchów rowerowych, wazelina techniczna.